Home Forums Emocionalni problemi Trema

This topic contains 1 reply, has 2 voices, and was last updated by  psihologika.rs 2 years, 9 months ago.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #811

    Pozdrav, već duže vremena imam problem sa tremom. Kad god trebam da izložim nešto na fakultetu baš se mučim. Često mi se desi da skroz zaboravim šta hoću da kažem. Tresu mi se ruke jako. I uvek sam opterećen time da ću da pogrešim. Koliko god da se spremim dobro, uvek mi se desi da nešto zaboravim. Imam veliki problem i sa usmenim ispitima, i već par koje moram da odgovaram sam odložio. Nekako bih voleo da se osećam staloženo u tim situacijama. Ali ne mogu to sebi da objasnim. A stvarno mi je važno da pokažem da sam dobar. Razmišljao sam da popijem i neki lek za smirenje, ali nisam to uradio jer sam sportista, i ne želim da stvaram bilo kakvu zavisnost. Kako to da prevaziđem, da li postoji neka tehnika jer vidim mnogo ljudi, i svojih prijatelja sa grupe da uopšte nemaju taj problem.
    Unapred hvala

    #815

    psihologika.rs
    Keymaster

    Poštovani, trema je uobičajena pojava pred neki važan javni nastup ukoliko nije prepljavujuća, odnosno, ako Vas ne blokira u postizanju datog cilja. Po teoriji racionalno emotivno bihejvioralne terapije (REBT) u nezdrave emocije (od kojih je jedna anksioznost) uvode nas iracionalna uverenja koja imamo o određenim događajima. To znači da Vas ne uznemirava sama situacija javnog nastupa nego način na koji o njoj mislite. Konkretno, u ovoj situcaji u stanje anksioznosti Vas verovatno uvodi sledeća iracionalna misao:“Ja apsolutno ne smem pogrešiti prilikom izlaganja jer bi to bilo užasno i ja bih ispao totalni kreten ako bih pogrešio!“. Odlaganjem javnih prezentacija ili izlaska na ispite samo potkrepljujete anksioznost (strah) i ulazite u začaran krug daljeg izbegavanja javnih nastupa. Najbolji cilj, vezano za vašu situaciju, bio bi da se osećate zabrinuto vezano za svoj nastup, ali da je ta zabrinutost zdrava (najviše nalikuje pozitivnoj tremi). Ona vas motiviše da se što bolje spremite, ali Vas ne onesposobljava tokom samog nastupa. To možete postići uz pomoć REBT-a, promenom načina razmišljanja, pa tako možete misliti na sledeći način prilikom nekog sledećeg javnog nastupa „Ja bih voleo da ne pogrešim prilikom izlaganja ali to ne znači da ne smem. Ako pogrešim to bilo loše a ne smak sveta, i ja zbog toga ne bih bio potpuni kreten, nego samo kompleksno i pogrešivo ljudsko biće“. Važno je prihvatiti pogrešivost kao autentičnu odliku ljudskih bića. Mi nismo savršeni i bezgrešni.

    Dakle negovanjem racionalnog načina razmišljanja uvodićete sebe u zdrave emocionalne i ponašajne posledice.

    Ako budete imali dodatnih pitanja ili Vam bude trebao još neki savet, pišite nam na e-mail.

    Srdačan pozdrav

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.